Označit situace v běžném životě, kdy využívá matematiku.

ZGM-ZGC-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel vede žáky k identifikaci situací, v nichž využívá matematiku. Tyto situace vytváří záměrně a plánovaně a povzbuzuje žáky v jejich identifikaci.

Využívá k tomu zejména běžné situace vzniklé při výuce:

  • počítání, řazení a seskupování žáků,
  • počítání na prstech,
  • hraní jednoduchých deskových her,
  • simulace situací z běžného života žáků (např. nakupování).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák na základě návodných otázek využívá své počtářské dovednosti k řešení situací při běžných činnostech i v jiných předmětech a při mimoškolních činnostech.
  • Matematické dovednosti dokáže aplikovat při hraní jednoduchých společenských her.

Vazby na další očekávané výsledky učení