Komunikovat v běžných situacích.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje k základnímu smyslu komunikace. Žák se učí vnímat mluvené slovo, klást jednoduché otázky, vytvářet sociální vztahy a aktivně se zapojovat do dění ve třídě.
Příklady aktivit:
Žák reaguje gesty, slovy nebo jednoduchými odpověďmi („ano“, „ne“, „prosím“) na učitele, který předčítá krátké jednoduché věty nebo otázky.
Žák se učí klást jednoduché otázky typu „Jak se jmenuješ?“, „Co děláš?“ a odpovídat na ně v kolektivu nebo ve dvojicích.
Žák se zapojuje do jednoduchých třídních aktivit, při kterých musí žáci navzájem komunikovat (např. společné kreslení, hledání předmětů podle pokynů, jednoduché hry s pravidly vyžadujícími spolupráci).
Žák odpovídá na otázky typu „Kdo je tvůj kamarád?“ nebo „Co máš rád/a ve třídě?“, a učí se tak vyjadřovat své preference a vytvářet vztahy.
Žák v průběhu každodenních krátkých setkání říká jednoduché věty o sobě nebo odpoví na otázku učitele, čímž se upevňují základní komunikační dovednosti a sociální interakce.
Učivo:
Situační hry:
- telefonát
- u lékaře
- v obchodě
- další situace (například v MHD, ve škole, na poště)
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAS-CAS-004-110-001 Dokázat v případě potřeby požádat o radu při vyřizování svých osobních záležitostí.
- CAS-CAS-004-110-002 Využít v případě potřeby služby pomáhajících organizací.
- CAS-CAS-004-110-003 Osvojit si nezbytné dovednosti potřebné k ochraně osob za mimořádných událostí.
- CPA-OSV-001-110-003 Osvojit si základní pravidla sociální komunikace.
- JJA-REV-001-110-001 Komunikovat vhodně v běžných situacích.
- JJA-REV-001-110-002 Zvládat základní pravidla komunikace.