Zapojovat se do skupinové práce.

UKA-VYV-002-106-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k toleranci a vnímání spolužáků. Podporuje vzájemnou pomoc, spolupráci a respektování názorů druhých.

Žák se učí vnímat a respektovat ostatní, rozvíjí schopnost naslouchat a tolerovat různé názory. Sdílí své prožitky a zkušenosti s ostatními, čímž posiluje vzájemnou komunikaci. Při spolupráci s druhými si rozšiřuje svou slovní zásobu a zlepšuje své sociální dovednosti. Důraz je kladen také na péči o vlastní zdraví, dodržování hygienických pravidel a bezpečnosti při práci. Žák aktivně přispívá k vytváření pozitivního a estetického prostředí, včetně podílení se na úpravách třídy.

Příklady aktivit:

Žák pracuje ve skupině se spolužáky, každá skupina dostane část velkého papíru. Každý žák dostane nějaký úkol. Jeden žák maluje oblohu, jiný zase maluje stromy nebo hory, třetí žák může malovat květiny nebo zvířata. Někteří žáci budou vytvářet koláže – vystřihnou z časopisů obrázky nebo použijí přírodniny, které pak přilepí na společný obraz. Další žáci použijí textilní kousky, aby vytvořili detaily, například vlasy u postavy nebo kožíšek u zvířete. Někteří mohou přidat kousky hlíny pro modelování postavy nebo zvířete.

Učivo:

  • Spolupráce při realizaci společných výtvarných projektů, s důrazem na týmovou práci a uplatnění vlastních myšlenek a názorů ve tvorbě
  • Prezentace vlastních výtvarných děl a výrobků, včetně účasti ve výtvarných soutěžích a rozvoje kreativních dovedností
  • Rozšíření kulturního rozhledu a hledání inspirace pro výtvarnou tvorbu prostřednictvím návštěv divadel, galerií a dalších kulturních akcí
  • Skupinová práce na výtvarných projektech a podpora zlepšování dovedností v oblasti prezentace a tvorby

Vazby na další očekávané výsledky učení