Podílet se na aktivitách, které přispívají k posílení udržitelnosti ve škole.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověk, jeho osobnost a svět práce.
Učitel efektivně rozvíjí environmentální vnímání žáků a zapojuje je do udržitelných aktivit ve škole. Žáci se zapojují do jednoduchých činností, které podporují udržitelnost školy a péči o školní prostředí. Učí se základním principům ekologického chování a získávají praktické dovednosti.
Příklady aktivit:
Žákovi jsou předkládány různé předměty (např. PET láhev, papírový sáček, sklenička) a žák rozhoduje, do kterého typu odpadu jednotlivé předměty patří. Při třídění odpadu využívá odpadkové koše označené příslušnými symboly a pracuje s názornými obrázky odpovídajícími jednotlivým druhům odpadu (plast, papír, bioodpad).
Žák je veden k šetrnému zacházení s vodou a energiemi. Může se řídit procesním schématem, který napomáhá správnému a ekologickému chování.
Žák se aktivně podílí na péči o přírodu a školní prostředí. Zapojuje se do úklidu třídy (např. vynáší tříděný odpad do určených kontejnerů) a pomáhá při údržbě školní zahrady (např. hrabe listí a ukládá ho na kompost).
Žák sleduje jednoduchá edukativní videa (např. pohádky o přírodě z portálů ČT EDU nebo Déčko), která podporují ekologické myšlení a kladný vztah k přírodě.
Žák během vycházek do přírody nebo do okolí školy věnuje pozornost čistotě prostředí, vyhledává květiny a pozoruje ptactvo v jeho přirozeném prostředí.
Žák se v rámci akce Den Země aktivně zapojuje do úklidu okolí školy a sbírá odpadky v jejím blízkém okolí.
Hodnoty:
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život