Podílet se na aktivitách, které přispívají k posílení udržitelnosti ve škole.

PTU-000-000-106-001

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověk, jeho osobnost a svět práce. 

Učitel efektivně rozvíjí environmentální vnímání žáků a zapojuje je do udržitelných aktivit ve škole. Žáci se zapojují do jednoduchých činností, které podporují udržitelnost školy a péči o školní prostředí. Učí se základním principům ekologického chování a získávají praktické dovednosti. 

Příklady aktivit: 

Žákovi jsou předkládány různé předměty (např. PET láhev, papírový sáček, sklenička) a žák rozhoduje, do kterého typu odpadu jednotlivé předměty patří. Při třídění odpadu využívá odpadkové koše označené příslušnými symboly a pracuje s názornými obrázky odpovídajícími jednotlivým druhům odpadu (plast, papír, bioodpad).

Žák je veden k šetrnému zacházení s vodou a energiemi. Může se řídit procesním schématem, který napomáhá správnému a ekologickému chování.

Žák se aktivně podílí na péči o přírodu a školní prostředí. Zapojuje se do úklidu třídy (např. vynáší tříděný odpad do určených kontejnerů) a pomáhá při údržbě školní zahrady (např. hrabe listí a ukládá ho na kompost).

Žák sleduje jednoduchá edukativní videa (např. pohádky o přírodě z portálů ČT EDU nebo Déčko), která podporují ekologické myšlení a kladný vztah k přírodě.

Žák během vycházek do přírody nebo do okolí školy věnuje pozornost čistotě prostředí, vyhledává květiny a pozoruje ptactvo v jeho přirozeném prostředí.

Žák se v rámci akce Den Země aktivně zapojuje do úklidu okolí školy a sbírá odpadky v jejím blízkém okolí.

Hodnoty:

  • Sdílené poznání
  • Zdravá planeta
  • Důstojný život

Vazby na další očekávané výsledky učení