Ošetřovat nenáročné pokojové i venkovní rostliny za použití vhodného nářadí.

CPA-CSP-005-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení směřuje k rozvoji základních dovedností žáka, které mu umožní vykonávat dílčí činnosti při ošetřování rostlin. Cílem je to, aby žák věděl, které činnosti rostlinám prospívají a napomáhají jejich růstu. Vyzkouší si proto například zálivku, kypření půdy, pletí a další drobné činnosti. Získá znalosti o tom, v jakých podmínkách se rostliny pěstují, a dokáže s nimi pracovat tak, aby neohrozil svou bezpečnost ani bezpečnost spolužáků.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje plevel od pěstované kulturní rostliny a plevel odstraňuje ze záhonu.

Žák zalévá pod dohledem pedagoga rostlinu přiměřenou dávkou vody.

Žák kypří půdu tak, aby nepoškodil pěstovanou rostlinu.

Žák určuje základní jedovaté rostliny na obrázcích nebo v přírodě pod dohledem pedagoga.

Žák poznává a pojmenovává základní druhy zeleniny a polních plodin.

Žák při práci s nářadím (např. motyčka, rýč) dbá na bezpečnost svou i spolužáků.

Žák nekonzumuje části rostlin, které nezná nebo které nejsou určené ke konzumaci.

Učivo:

Dílčí úkony péče o pokojové rostliny

Dílčí úkony péče o venkovní rostliny: 

  • základní podmínky pro pěstování
  • základní postupy pro pěstování
  • pěstování pokojových rostlin
  • pěstování rostlin na zahradě (okrasné rostliny, léčivé rostliny, koření, zelenina aj.)

Manipulace s: 

  • jednoduchými zahradnickými pomůckami
  • nářadím

Vazby na další očekávané výsledky učení