Poznat nebo pojmenovat nejběžnější předměty a pracovní činnosti ze svého okolí.
CSA-CJS-002-106-001
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na poznávání běžných předmětů a pracovních činností, které žáky obklopují v každodenním životě. Žák se učí pojmenovávat důležité obory pracovních činností a získává základní povědomí o různých profesích. Tento výstup podporuje rozvoj profesní orientace a pomáhá žákovi lépe porozumět světu práce.
Příklady aktivit:
Žák se seznamuje s různými povoláními, například kuchař/ka, zahradník/zahradnice, a poznává předměty spojené s těmito profesemi. Vyzkouší si jednoduché pracovní činnosti související s daným povoláním. Učitel využívá reálné předměty, piktogramy a procesuální schémata.
Učivo:
- Pracovní činnosti
- Předměty využívané při běžných pracovních činnostech
Vazby na další očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-CAP-002-110-001 Poznat vybrané látky běžně užívané v domácnosti včetně možností jejich praktického využití.
- CAP-CAP-002-110-004 Ovládat postupy, jak bezpečně zacházet s chemickými výrobky používanými v domácnosti.
- CPA-CSP-001-110-002 Udržovat pořádek ve svých věcech i ve svém okolí.
- CPA-CSP-003-110-001 Rozlišit různé druhy materiálů a při práci vhodně použít odpovídající nářadí, nástroje a pomůcky.
- CPA-CSP-003-110-002 Zhotovit výrobky z rozmanitých druhů technických materiálů za využití různých postupů (technik).
- CPA-CSP-004-110-002 Zvládnout údržbu jednoduchých předmětů.
- CPA-CSP-006-110-001 Provádět základní pracovní úkony v domácnosti včetně využití kuchyňského inventáře.
- CPA-CSP-006-110-002 Obsluhovat spotřebiče a používat pomůcky v domácnosti.
- CPA-CSP-006-110-003 Upravit vhodným způsobem stůl pro stolování.
- CPA-CSP-008-110-002 Mít osvojené základní pracovní návyky.
- CPA-OSV-001-110-005 Rozlišit na konkrétních příkladech povinné činnosti a volný čas.
- JJA-REV-001-110-008 Rozšiřovat slovní zásobu, snažit se o zřetelnou a srozumitelnou výslovnost.