Upravit vhodným způsobem stůl pro stolování.
Komentář:
Očekávaným výsledkem je samostatné stolování a konzumace jídla. Podle možností žáka se rozvíjejí dovednosti při zacházení s nádobím a příbory a při řešení běžných drobných problémů spojených se stolováním. Žák je schopen manipulovat s nádobím na stole i při jeho přenášení z kuchyně na místo určení. Je veden k používání příboru nebo lžíce a k dodržování základních hygienických pravidel při jídle. Žák s dopomocí připraví na stůl nádobí podle druhu jídla.
Příklady aktivit:
Žák na základě pokynů vybírá vhodný příbor a rozpoznává různé typy nádobí (např. čajovou lžičku, vidličku).
Žák si v modelových situacích zkouší vhodné chování u stolu a prakticky uplatňuje osvojené dovednosti při společném stolování.
Žák při drobných problémech u stolu (vylitý nápoj, upadlé jídlo na zem, chybějící příbor) navrhuje odpovídající řešení.
Žák využívá přiměřené komunikační dovednosti při odmítnutí jídla nebo žádosti o přidání porce.
Učivo:
- Stolování a stravování
- Nácvik samostatného stolování
- Používání příboru
- Čistota při stravování
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-001-106-001 Zvládnout základní hygienické návyky a sebeobslužné činnosti.
- CPA-CSP-006-106-002 Dodržovat základní pravidla stolování.
- CPA-CSP-006-106-003 Připravit jednoduchý pokrm.
- CPA-CSP-008-106-002 Mít osvojené klíčové pracovní návyky.
- CSA-CJS-002-106-001 Poznat nebo pojmenovat nejběžnější předměty a pracovní činnosti ze svého okolí.