Upravit vhodným způsobem stůl pro stolování.

CPA-CSP-006-110-003

Komentář:

Očekávaným výsledkem je samostatné stolování a konzumace jídla. Podle možností žáka se rozvíjejí dovednosti při zacházení s nádobím a příbory a při řešení běžných drobných problémů spojených se stolováním. Žák je schopen manipulovat s nádobím na stole i při jeho přenášení z kuchyně na místo určení. Je veden k používání příboru nebo lžíce a k dodržování základních hygienických pravidel při jídle. Žák s dopomocí připraví na stůl nádobí podle druhu jídla.

Příklady aktivit:

Žák na základě pokynů vybírá vhodný příbor a rozpoznává různé typy nádobí (např. čajovou lžičku, vidličku).

Žák si v modelových situacích zkouší vhodné chování u stolu a prakticky uplatňuje osvojené dovednosti při společném stolování.

Žák při drobných problémech u stolu (vylitý nápoj, upadlé jídlo na zem, chybějící příbor) navrhuje odpovídající řešení.

Žák využívá přiměřené komunikační dovednosti při odmítnutí jídla nebo žádosti o přidání porce.

Učivo:

  • Stolování a stravování
  • Nácvik samostatného stolování
  • Používání příboru
  • Čistota při stravování

Vazby na další očekávané výsledky učení