Osvojovat si správné stravovací návyky a podle svých možností je využívat v běžném životě.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na základní poznatky z oblasti výživy člověka a přispívá k připravenosti žáka pro každodenní život. Žák se postupně seznamuje s jednotlivými druhy potravin a rozlišuje je na vhodné a nevhodné z hlediska správné výživy a stravovacích návyků. Vychází z vlastní praktické zkušenosti a pod vedením učitele využívá zásady zdravého stravování. Žák se učí o důležitosti dodržování pitného režimu během dne a vnímá vliv způsobu stravování na zdraví člověka.
Příklady aktivit:
Žák vychází ze svých zkušeností s jídlem, pojmenuje, co mu chutná a co ne. Společně s učitelem vytváří databázi potravin, které třídí na vhodné a nevhodné s ohledem na zdravé stravování.
Žák se seznamuje se základním rozdělením potravin jako zdroje energie a růstu. Učitel do výuky zahrnuje praktické aktivity jako hra na obchod, návštěva obchodu nebo příprava zdravé svačiny.
Žák diskutuje o pitném režimu, rozlišuje vhodné a nevhodné nápoje.
Žák využívá počítač nebo tablet, například k interaktivním hrám a programům zaměřeným na vaření a pečení.
Učivo:
- Pitný režim
- Vliv prostředí na zdraví
- Vliv způsobu stravování na zdraví