Popsat svůj denní režim a používat v praktických modelových situacích zásady zdravého životního stylu.

CZA-VZB-002-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení směřuje k popisu denního režimu člověka. Žák se postupně seznámí s jednotlivými částmi dne a činnostmi, které jsou pro tyto části typické. Popíše rozdíl mezi školním a volným dnem a učí se smysluplně trávit volný čas. V praktických modelových situacích žák rozlišuje pracovní a odpočinkové aktivity a uvědomuje si nutnost vyváženosti jednotlivých složek denního režimu z hlediska duševní hygieny. Mezi volnočasové aktivity zařazuje pohyb a otužování. Vnímá důležitost správného spánkového a pohybového režimu.

Příklady aktivit

Žák na základě vlastních zkušeností a s podporou učitele postupně poznává strukturu svého denního režimu. Učí se rozlišovat mezi školními povinnostmi, volným časem a odpočinkem. Zvláštní pozornost je věnována smysluplnému trávení volného času, kde je kladen důraz na pohyb jako klíčový faktor pro tělesné i duševní zdraví. Celý proces pomáhá žákovi uvědomit si důležitost vyváženého režimu pro udržení zdraví a dobré nálady.

Žák s pomocí učitele popíše svůj běžný den ve škole, zaměřuje se na časové rozdělení aktivit.

Žák rozdělí den na části: škola – práce, volný čas – odpočinek, spánek.

Žák vybírá z nabídky různé činnosti a přiřazuje je ke správné části dne (např. učení – škola, hraní – volný čas).

Žák pojmenuje činnosti, které patří k jednotlivým částem dne.

Žák zvažuje, co bude dělat ve volném čase, a vybírá další aktivity, které by mohl vyzkoušet, s důrazem na smysluplné trávení volného času.

Žák diskutuje o významu pohybu a otužování pro zdraví a jeho vlivu na náladu, tělesnou hmotnost a návaznost na zdravé stravování.

Učivo:

  • Režim dne
  • Práce a odpočinek
  • Volný čas
  • Smysluplné trávení času
  • Pohyb pro zdraví
  • Otužování
  • Spánek a odpočinek
  • Pravidelnost během dne

Vazby na další očekávané výsledky učení