Volit nabízené aktivity péče o sebe na základě vlastních zkušeností.

PTP-000-000-110-002

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žáci dosahují v oboru Člověk, jeho osobnost a svět práce, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura, Člověk, zdraví a bezpečí.

Učitel vytváří prostředí, ve kterém dává žákům možnost volit mezi aktivitami péče o sebe na základě jejich zkušeností a schopností. Využívá strukturovaný přístup, vizuální a hmatovou podporu, přičemž respektuje individuální potřeby jednotlivých žáků.

Žáci si postupně rozvíjejí nejen schopnost volby, ale také samostatnost a sebevědomí v oblasti péče o sebe. Jsou vedeni k aktivnímu rozhodování.

Příklady aktivit:

Žák si na základě nabídky samostatně volí, jakou odpočinkovou aktivitu chce v daném čase vykonávat, a tím rozvíjí schopnost rozhodování (např. „Budeš si hrát s auty, nebo skládat puzzle?“).

Žák usiluje o dosažení maximální možné míry samostatnosti v oblasti sebeobsluhy a manipuluje s reálnými předměty (např. při výběru a použití hygienických potřeb). 

Žák využívá strukturovaný nácvik s postupovými kartami (např. obrázky jednotlivých kroků při mytí rukou).

Hodnoty:

  • Důstojný život

Vazby na další očekávané výsledky učení