Uplatňovat osvojené zásady tělesné a intimní hygieny v praktickém životě.

CZA-VZB-002-110-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na základy osobní hygieny člověka a podporuje péči o ni a porozumění jejímu významu. Žák rozvíjí základní poznatky z oblasti hygieny a každodenní péče o své tělo, jako je mytí rukou, mytí celého těla teplou vodou, používání mycího gelu, péče o vlasy, nehty a zuby. V souvislosti s dospíváním si postupně osvojuje vědomosti a dovednosti v oblasti intimní hygieny, tedy péče o pohlavní orgány. Žák vychází ze svých praktických zkušeností a prostřednictvím modelových situací si postupně osvojuje další poznatky z oblasti hygieny, které využívá v praktickém životě.

Příklady aktivit:

Žák navazuje na znalosti o lidském těle a změnách v dospívání a rozvíjí správné hygienické návyky, které by měl provádět automaticky. Zvláštní pozornost je věnována péči o celé tělo, včetně koupání, sprchování a otužování. Intimní hygiena je probírána citlivě a individuálně, s využitím didaktických pomůcek a výukových materiálů, zejména k vysvětlení používání menstruačních pomůcek.

Žák si prakticky nacvičuje správné mytí rukou a těla s použitím mýdel a sprchových gelů.

Žák pracuje s obrazovým materiálem k péči o vlasy a nehty.

Žák se seznamuje s menstruačními pomůckami pomocí modelů a reálných ukázek (vložky, tampony, menstruační kalhotky).

Žák se účastní individuálních nebo skupinových rozhovorů vedených citlivě k tématu intimní hygieny.

Žák používá interaktivní výukové programy zaměřené na hygienu.

Učivo:

  • Lidské tělo
  • Tělesná hygiena
  • Zásady osobní a intimní hygieny – praktické používání
  • Základy duševní hygieny 

Vazby na další očekávané výsledky učení