Vybrat z nabízených možností vhodný způsob řešení běžného osobního problému.

KRA-KRP-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel vytváří situace s více možnými řešeními (např. zapomenutá svačina nebo rozlitá voda) a nabídne žákovi několik variant řešení, ze kterých si může vybrat.

Používá obrázkové scénáře nebo komunikační karty s různými možnostmi řešení běžných problémů. Žáci si vybírají nejvhodnější řešení podle situace.

Začleňuje do výuky rolové hry, ve kterých se žáci musí rozhodovat mezi několika možnostmi a zvolit způsob, jak na situaci zareagují.

Tvoří vizuální podporu v podobě 2D symbolů nebo jednoduchých schémat znázorňujících jednotlivé alternativy řešení a jejich možné důsledky. Se žáky společně sleduje, co se stane, když zvolí jednu nebo druhou možnost.

Využívá reálné situace z běžného školního dne, kdy žák čelí problému. Provází ho situací a pomáhá mu vybrat a použít vhodné řešení.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák vybere jednu z možností řešení problému a označí jí (např. ukáže na obrázek nebo řekne: „Tohle je lepší.“, „To je hezčí.“, „To chci víc.“).
  • Reaguje na otázku učitele typu „Co můžeš udělat?“ tím, že vybere jednu z navržených variant.
  • Přijme radu nebo pomoc, pokud neví, jak problém vyřešit, a následně zkusí použít postup, který mu byl nabídnut, nebo požádá o pomoc, aby nabízené řešení bylo možné realizovat.
  • Pamatuje si úspěšná řešení běžných každodenních problémových situací a při podobném problému v budoucnu je použije, aniž by musel zasáhnout dospělý.
  • Vyjádří nesouhlas, pokud se mu nabízené řešení nelíbí, a ve spolupráci s učitelem nebo asistentem hledá další možnosti.

Vazby na další očekávané výsledky učení