Vyhledat pomoc v zátěžové situaci.

CPA-OSV-001-110-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na dovednost vyhledat pomoc od druhé osoby v zátěžové nebo nové, neznámé situaci. Významně přispívá ke zvládání stresu při řešení náročnějších situací v běžném životě. Žák dokáže v neznámé situaci adekvátně reagovat na nové podněty a nebojí se vyhledat pomoc druhé osoby.

Příklady aktivit:

Žák si procvičuje, na koho se může obrátit v situacích nejistého nebo nevhodného chování (např. rodič, vyučující, školní psycholog).

Žák trénuje, jak si slovně nebo pomocí piktogramů a dohodnutých signálů říct o pomoc v různých situacích.

Žák nácvikem žádá dospělého o pomoc v modelových nebo reálných situacích.

Žák se učí rozpoznávat a zapamatovat si důležitá telefonní čísla pro přivolání pomoci (např. rodič, linka první pomoci, policie, linka bezpečí).

Žák je veden k tomu, jak správně postupovat při vyhledání pomoci v různých zátěžových situacích, jako je ubližování, strach nebo nehoda.

Učivo:

  • Chování v zátěžové situaci
  • Zvládání změny
  • Rozpoznání potřeby pomoci
  • Nácvik vyhledání a přijetí pomoci

Vazby na další očekávané výsledky učení