Rozpoznat různé nebezpečné situace ve svém každodenním životě a v případě ohrožení požádat o pomoc.
CSA-CJS-002-106-005
Komentář:
Cílem očekávaného výsledku učení je seznámit žáka s nebezpečnými situacemi, napomáhat rozvoji dovedností žáka při žádosti o pomoc v případě ohrožení. Učitel využívá konkrétní praktické situace, které žákům umožňují zlepšit schopnost vyhodnotit nebezpečné situace.
Příklady aktivit:
Žák se učí na modelových situacích z každodenního života rozpoznávat situace, které pro něj mohou být nebezpečné (např. chování při požáru, při vyhlášení poplachu, při povodních, při dopravní nehodě nebo při úrazu).
Žák zná a podle pokynů učitele používá důležitá telefonní čísla.
Žák si osvojuje poznatky o nebezpečí spojeném s cizími zvířaty, nebezpečnými předměty a přístroji.
Učivo:
- Situace hromadného ohrožení
- Chování při požáru, při povodních, při vyhlášení poplachu, při dopravní nehodě
- Důležitá telefonní čísla
- Nácvik modelových situací (úraz, střetnutí s nebezpečnými zvířaty, používání nebezpečných předmětů a přístrojů)
- Nácvik krizové komunikace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAS-CAS-002-110-004 Vnímat a reagovat na různé druhy rizikového chování lidí a řešit je s pomocí naučených stereotypů.
- CAS-CAS-002-110-006 Umět požádat o pomoc při reklamaci nevhodně zakoupeného zboží nebo služby.
- CAS-CAS-004-110-001 Dokázat v případě potřeby požádat o radu při vyřizování svých osobních záležitostí.
- CAS-CAS-004-110-002 Využít v případě potřeby služby pomáhajících organizací.
- CAS-CAS-004-110-003 Osvojit si nezbytné dovednosti potřebné k ochraně osob za mimořádných událostí.
- CPA-OSV-001-110-004 Vyhledat pomoc v zátěžové situaci.
- CZA-TEV-001-110-010 Rozpoznat nebezpečné situace a na základě osobních zkušeností na ně vhodně reagovat.
- CZA-VZB-001-110-005 Poznávat vhodné a nevhodné sexuální chování v modelových situacích z každodenního života.
- CZA-VZB-003-110-001 Rozpoznat v modelových situacích nebezpečné situace v běžném životě.