Rozpoznat různé nebezpečné situace ve svém každodenním životě a v případě ohrožení požádat o pomoc.

CSA-CJS-002-106-005

Komentář:

Cílem očekávaného výsledku učení je seznámit žáka s nebezpečnými situacemi, napomáhat rozvoji dovedností žáka při žádosti o pomoc v případě ohrožení. Učitel využívá konkrétní praktické situace, které žákům umožňují zlepšit schopnost vyhodnotit nebezpečné situace.

Příklady aktivit:

Žák se učí na modelových situacích z každodenního života rozpoznávat situace, které pro něj mohou být nebezpečné (např. chování při požáru, při vyhlášení poplachu, při povodních, při dopravní nehodě nebo při úrazu).

Žák zná a podle pokynů učitele používá důležitá telefonní čísla.

Žák si osvojuje poznatky o nebezpečí spojeném s cizími zvířaty, nebezpečnými předměty a přístroji.

Učivo:

  • Situace hromadného ohrožení
  • Chování při požáru, při povodních, při vyhlášení poplachu, při dopravní nehodě
  • Důležitá telefonní čísla
  • Nácvik modelových situací (úraz, střetnutí s nebezpečnými zvířaty, používání nebezpečných předmětů a přístrojů)
  • Nácvik krizové komunikace

Vazby na další očekávané výsledky učení