Dodržovat zásady bezpečného pohybu v silničním provozu v roli chodce, účastníka silničního provozu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje k osvojení dovednosti bezpečného pohybu žáka v silničním provozu. Žák se seznamuje s dopravními značkami a s dopravními situacemi, které si postupně osvojuje. Zároveň si rozvíjí sociální dovednosti potřebné pro bezpečné chování v silničním provozu.
Příklady aktivit:
Žák si na základě modelových situací osvojuje základní pravidla pro chodce při pohybu v silničním provozu. Využívá při tom obrázky, fotografie, videa a dokumenty s dopravní tematikou. Postupně propojuje teoretické znalosti s praktickými ukázkami.
Žák na procházce, v okolí školy nebo na dopravním hřišti aplikuje získané znalosti v praxi. Učitel modeluje situace v silničním provozu, v nichž žák vystupuje jako účastník provozu (např. na koloběžce nebo na kole), a uplatňuje je na dopravním hřišti nebo na stezce pro cyklisty.
Učivo:
- Bezpečné chování v silničním provozu
- Osobní bezpečí – nácvik modelových situací
- Návštěva dopravního hřiště