Reagovat na jednoduché pokyny, vyjádřit souhlas či nesouhlas.

KKA-POR-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel zadává krátké a jednoznačné pokyny, které doprovází gesty nebo vizuálními podněty (např. „Podej míč.“, „Pojď sem.“).

Pokyny a informace opakuje, někdy za využití různých forem vyjádření, pokud to napomáhá porozumění žáka.

Do komunikace se žáky zařazuje metody augmentativní a alternativní komunikace.

Nacvičuje se žáky základní gesta pro vyjádření jednoduchých pojmů, např. „Ano.“, „Hotovo.“, „Další.“.

Využívá opakující se fráze anebo říkanky, které žákům pomáhají osvojit si konkrétní postupy (např. jak se usadit do lavice, jak uchopit psací náčiní).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák poslechne pokyn typu „Přines hračku.“, „Otevři knihu.“ a reaguje na něj provedením konkrétního úkonu. Může také reagovat neverbálně (např. palcem nahoru, kroutěním nebo kýváním hlavou), pomocí symbolů nebo jednoduchou slovní odpovědí.
  • Sleduje učitele nebo spolužáka, pokud neví, jak pokyn splnit.

Vazby na další očekávané výsledky učení