Reagovat na otázky na základě informací, které získá osobní zkušeností.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka ke vhodnému používání slov nebo gest, pomocí kterých adekvátně reaguje na pokládané otázky. Žák si rozšiřuje slovní zásobu na základě zkušeností ze svého okolí a používá ji při rozhovoru, kdy odpovídá na konkrétní otevřené otázky. Učitel vybírá takové situace a související otázky, které jsou pro žáka srozumitelné a motivují ho k hledání vhodné odpovědi.
Příklady aktivit:
Žák vybírá na základě položené otevřené otázky, například „Co rád/jíš?“, z nabídky slov nebo obrázků odpovídající potraviny a sestavuje odpověď.
Žák v digitální aplikaci vybírá správná slova nebo obrázky, které odpovídají na položenou otázku, a tím trénuje verbální i neverbální komunikaci.
Učivo:
- Reakce na otázky na základě osobní zkušenosti
- Využití sebehodnocení a vzájemného hodnocení
- Strukturované komunikační hry zaměřené na hledání vhodné odpovědi
- Komunikační kartičky s obrázky a slovy
- Vizuální přehled informací pomocí obrázků a slov