Sdílet informace pro vlastní potřebu s učiteli a rodinou.

KDA-KDB-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel zadává úkoly, při kterých žák za podpory učitele anebo asistenta sdílí digitální materiály ve výuce (např. posílání obrázku, hlasové zprávy nebo krátkého textu).

Modeluje situace, ve kterých žáci vidí příklady správného sdílení informací (např. odeslání fotografie z výuky rodičům).

Při práci s tabletem, počítačem nebo interaktivní tabulí vede žáky k zaznamenávání a sdílení výstupů (např. obrázek, zvuková nahrávka, krátké video).

Pobízí je, aby jednoduché zprávy sdíleli s rodinou (např. posílání krátkých hlasových zpráv rodičům: „Dnes jsme ve škole dělali…“).

Do výuky pravidelně zařazuje aktivity, v nichž žáci sdílejí své zážitky s blízkými prostřednictvím digitálních technologií (např. pošlou fotku z výletu, krátkou zprávu o tom, co se naučili).

Tyto výměny s rodinou přizpůsobuje potřebám žáků – využívá také augmentativní a alternativní komunikaci, např. komunikační aplikace, piktogramy, hlasové výstupy, které žáci umí aktivně užívat.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák spolupracuje při sdílení krátké zprávy, obrázku nebo hlasového záznamu s učitelem nebo rodiči.
  • Odpovídá na jednoduché digitální zprávy od učitele nebo rodiny (např. klikne na odpověď, pošle emoji nebo hlasovou reakci).
  • Vyhledá a ukáže učiteli nebo rodiči požadovanou informaci (např. otevře obrázek, ukáže soubor, zapne hlasový záznam).
  • Požádá učitele nebo asistenta o pomoc s odesláním zprávy rodičům nebo s úpravou sdíleného obsahu.

Vazby na další očekávané výsledky učení