Dodržovat pravidla bezpečné a zdravotně nezávadné práce s digitálními technologiemi.

INA-INF-001-106-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k dodržování pravidel bezpečné a zdravotně nezávadné práce s digitálními technologiemi s ohledem na jeho tělesné i duševní zdraví. Žák se při práci s digitálními technologiemi seznamuje se správným držením těla a učí se respektovat stanovenou dobu pro užívání digitálních zařízení. Zároveň se seznamuje s riziky a možnými dopady nevhodného používání digitálních technologií na své zdraví a psychiku. Učí se dodržovat pravidla slušného chování v digitálním prostředí. Žák se učí žádoucímu chování prostřednictvím napodobování a hravé formy modelových situací.

Příklady aktivit:

Žák si procvičuje správné držení těla při sezení u počítače nebo tabletu, které mu pedagog pomocí obrázkových návodů ukazuje a společně s ním modeluje.

Žák se učí rozpoznat signály svého těla (např. únava očí, bolest zad) během práce s digitálním zařízením a podle nich dělá přestávky.

Žák za podpory učitele stanovuje časový limit pro práci na tabletu či počítači a sleduje čas pomocí jednoduchého časovače nebo budíku.

Žák se zapojuje se do nácviku situací, kdy v digitálním prostředí pozdraví, poděkuje a použije zdvořilá slova, a učí se tak pravidlům slušného chování online.

Žák se zapojuje do modelových situací, například jak reagovat na nevhodné chování spolužáka v online hře. Nácvikem si uvědomuje správné vzorce chování.

Učivo:

  • Pravidla bezpečné a zdravotně nezávadné práce s IT technikou
  • Pravidla bezpečné a zdravotně nezávadné práce s chytrými zařízeními

Vazby na další očekávané výsledky učení