Rozeznat nevhodné jednání a chování, které je v rozporu s nastavenými pravidly.
CSA-CJS-002-106-002
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností žáka, zejména na schopnost rozpoznat nevhodné jednání a chování. Směruje žáka k základnímu poznání pravidel společenského chování.
Příklady aktivit:
Žák si prostřednictvím modelových situací osvojuje poznatky o pravidlech společenského chování.
Žák využívá dramaterapeutické techniky k vytváření správných norem a pravidel chování (např. pantomima, dialog, scénky, hraní rolí: „Co je správné, co je špatné?“ ).
Učivo:
- Ukázky vhodného a nevhodného chování na praktických příkladech z domova, ze školy, na veřejnosti
- Tvorba jednoduchých pravidel
Vazby na další očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAS-CAS-002-110-002 Uplatňovat zásady dobrých vztahů mezi lidmi, rozpoznat a popsat různé vztahové situace ve svém každodenním životě.
- CAS-CAS-002-110-003 Respektovat pravidla společenského soužití v rodině, škole, obci.
- CAS-CAS-003-110-001 Rozpoznat a respektovat základní práva a povinnosti ve škole.
- CAS-CAS-003-110-002 Upozornit na porušování práv na příkladech různých životních modelových situací.
- CPA-OSV-001-110-002 Respektovat základní pravidla chování v každodenním životě třídy.
- CZA-TEV-001-110-009 Uplatňovat základní pravidla her a soutěží, rozpoznat, když dojde k jejich porušení.
- CZA-VZB-001-110-005 Poznávat vhodné a nevhodné sexuální chování v modelových situacích z každodenního života.