Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Informatika I

Vzdělávací oblast Informatika nabízí žákovi nástroje a dovednosti, které mu budou pomáhat s orientací ve světě kolem sebe, s komunikací a s udržováním a rozvíjením sociálních kontaktů. S rychlým rozvojem technologií a digitální transformací společnosti je také důležité, aby se žák choval zodpovědně a bezpečně v digitálním prostředí.
Vzdělávací oblast a příslušný vzdělávací obor Informatika se zaměřuje především na využitelnost digitálních technologií a jejich propojení s dosahováním co nejvyšší míry samostatnosti žáka. Na prvním stupni základní školy speciální žák prostřednictvím her, experimentů a dalších aktivit poznává, jak se s digitálními technologiemi pracuje. Také získává uživatelské dovednosti a návyky, které vedou k prevenci rizikového chování v prostředí digitálního světa.
Na druhém stupni základní školy speciální žák tyto dovednosti a znalosti rozšiřuje a využívá k činnostem potřebným pro práci s údaji a informacemi, které jsou úzce propojené s prostředím, ve kterém žije. Učí se digitální technologie využívat při komunikaci a při aktivitách, které rozvíjejí jeho sociální kompetence. Současně zvyšuje své schopnosti potřebné pro ochranu sebe a svého soukromí.
Hodnocení v informatice je zaměřené na sledování učebních pokroků žáka a na to, jak využívá osvojené znalosti a dovednosti informatiky v situacích, které vycházejí z jeho běžného života. Vzdělávací oblast tvoří jeden vzdělávací obor se stejným názvem.
Vzdělávací obsah vzdělávací oblasti je členěný do tří tematických okruhů: Digitální technologie, Data a informace, Informační systémy.