Pracovat s vybranými a přiměřenými programy a aplikacemi podle pokynů.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k práci s vybranými a přiměřenými programy a aplikacemi podle pokynů. Učitel volí takové digitální prostředky, které žáka motivují ke zlepšování vlastních výkonů. Žák se učí využívat různé aplikace a programy jako prostředek k hravé a atraktivní formě učení.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s výukovou aplikací, která poskytuje okamžitou zpětnou vazbu (např. správné nebo nesprávné odpovědi doprovázené zvukem nebo animací) a na základě výsledku opakuje pokus.
Žák skládá obrázkové puzzle v aplikaci a sleduje, zda bylo zadání úspěšně dokončeno; pokud ne, má možnost opravit chybu.
Žák si z nabídky vybere jednoduchou edukativní hru (např. přiřazování tvarů, barvy nebo počítání) a plní úkoly podle instrukcí učitele.
Žák pracuje s interaktivní tabulí nebo dotykovým displejem, kde podle pokynů vybírá správné odpovědi, které aplikace vizuálně i zvukově vyhodnocuje.
Učivo:
- Herní programy
- Zábavné programy
- Výukové programy
- Kompenzační programy
- Kompenzační programy s hlasovým výstupem
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-006-110-002 Obsluhovat spotřebiče a používat pomůcky v domácnosti.
- INA-INF-001-110-001 Poznat a přiřadit účel k vybraným digitálním zařízením.
- INA-INF-001-110-002 Pracovat s vybranými jednoduchými programy a aplikacemi.
- INA-INF-001-110-003 Psát jednoduchá slova a krátké věty na klávesnici.
- INA-INF-002-110-001 Vyhledávat informace na internetu podle pokynů.