Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k používání počítadla, kalkulačky a dalších názorných početních pomůcek. Prohlubuje u něj schopnost samostatně zvládat početní operace za pomoci dostupných pomůcek. Znalost práce s počítadlem a kalkulačkou umožňuje žákovi ověřit správnost řešení matematických úloh a zároveň podněcuje jeho zájem o aplikaci matematiky v běžném životě.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s kuličkovým nebo zásuvným počítadlem (případně s digitálním počítadlem na tabletu či mobilním telefonu) a podle grafického znázornění příkladu provádí početní operace. Počítadlo používá k vizualizaci a zároveň čte a zapisuje výsledky.
Žák si spočítá příklad pomocí jiné metody (například počítáním na prstech, manipulací s kostkami, zásuvným počítadlem nebo zpaměti). Následně ověří správnost svého výsledku zadáním příkladu do kalkulačky.
Učivo:
- Počítání s počítadlem
- Počítání s kalkulátorem
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-CSP-006-110-002 Obsluhovat spotřebiče a používat pomůcky v domácnosti.
- INA-INF-001-110-001 Poznat a přiřadit účel k vybraným digitálním zařízením.
- INA-INF-001-110-002 Pracovat s vybranými jednoduchými programy a aplikacemi.
- MAA-MAT-002-110-004 Řešit praktické početní příklady a jednoduché slovní úlohy.