Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.

MAA-MAT-002-106-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k používání počítadla, kalkulačky a dalších názorných početních pomůcek. Prohlubuje u něj schopnost samostatně zvládat početní operace za pomoci dostupných pomůcek. Znalost práce s počítadlem a kalkulačkou umožňuje žákovi ověřit správnost řešení matematických úloh a zároveň podněcuje jeho zájem o aplikaci matematiky v běžném životě.

Příklady aktivit:

Žák pracuje s kuličkovým nebo zásuvným počítadlem (případně s digitálním počítadlem na tabletu či mobilním telefonu) a podle grafického znázornění příkladu provádí početní operace. Počítadlo používá k vizualizaci a zároveň čte a zapisuje výsledky.

Žák si spočítá příklad pomocí jiné metody (například počítáním na prstech, manipulací s kostkami, zásuvným počítadlem nebo zpaměti). Následně ověří správnost svého výsledku zadáním příkladu do kalkulačky.

Učivo:

  • Počítání s počítadlem
  • Počítání s kalkulátorem

Vazby na další očekávané výsledky učení