Řešit praktické početní příklady a jednoduché slovní úlohy.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k řešení praktických početních příkladů a jednoduchých slovních úloh. Žák využívá a aplikuje matematické znalosti v rámci běžných aktivit.
Příklady aktivit:
Žák při řešení slovní úlohy pracuje s konkrétními předměty, například kostkami, jablky, pastelkami nebo magnety na tabuli. Podle zadání tyto předměty přidává, odebírá nebo rozděluje, aby lépe pochopil problém.
Žák může modelovat zadané úlohy reálnými věcmi z běžného života, například kolik jablek zůstane, když se některá odeberou, nebo jak rozdělit pastelky mezi děti.
Žák aktivně manipuluje s předměty, aby vizualizoval řešení slovních úloh, čímž si upevňuje porozumění početním operacím sčítání, odčítání nebo dělení.
Učivo:
- Praktické slovní úlohy
- Práce s kalkulátorem
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- MAA-MAT-002-106-003 Rozkládat množství s názorem na dvě skupiny v oboru do 10.
- MAA-MAT-002-106-004 Používat počítadlo, kalkulátor nebo jiné názorné početní pomůcky.
- MAA-MAT-002-106-005 Zapsat a řešit jednoduché příklady a praktické úlohy na sčítání a odčítání v oboru do 10.
- MAA-MAT-002-106-006 Používat matematické symboly +, –, = při numeraci v oboru do 10.