Používat osvojené stereotypy učení.
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel se žáky sestavuje jednoduchý denní nebo týdenní plán, na jehož podobě se žáci aktivně podílejí.
Pobízí žáky k tvoření rozvrhů nebo plánů činnosti vyjádřených 2D symboly či podobnými prostředky.
V některých předem naplánovaných situacích záměrně klade otázky s možností volby mezi úkoly (např. nechá vybrat mezi dvěma pomůckami nebo činnostmi v rámci daného výukového tématu, které procvičují dovednosti a znalosti žáků).
Učí žáky používat systém symbolů, které vyjadřují, jak se jim při práci daří.
Pobízí žáky, aby si řekli o pomoc nebo požádali o pomůcku, kterou potřebují. Ptá se jich, co potřebují, a očekává, že mu naznačí nebo sdělí odpověď, než jim dále pomůže s prací.
Stanovuje žákům individuálně délku vyučovacích bloků (za využití systému Pomodoro nebo přesýpacích hodin), kdy vědí, že mají pracovat a na práci se pokud možno plně soustředit.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák požádá učitele nebo asistenta, když potřebuje pomůcku, vysvětlení nebo pomoc při práci.
- Dokáže se sám připravit na výuku (např. vyndat pomůcky, otevřít sešit).
- Dá najevo slovem, gestem nebo za užití piktogramů, zda bylo učení těžké, líbilo se mu nebo měl z práce radost.
- Pracuje na úkolu bez přerušování po stanovenou dobu.
- Dokáže se vrátit k práci a dokončit ji, i když potřebuje drobnou pomoc nebo potřeboval přestávku na odpočinek.
- Zkouší využít doporučené postupy práce, pokud se jeho způsob neosvědčil.