Používat osvojené stereotypy učení.

KUA-KKF-000-110-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel se žáky sestavuje jednoduchý denní nebo týdenní plán, na jehož podobě se žáci aktivně podílejí.

Pobízí žáky k tvoření rozvrhů nebo plánů činnosti vyjádřených 2D symboly či podobnými prostředky.

V některých předem naplánovaných situacích záměrně klade otázky s možností volby mezi úkoly (např. nechá vybrat mezi dvěma pomůckami nebo činnostmi v rámci daného výukového tématu, které procvičují dovednosti a znalosti žáků).

Učí žáky používat systém symbolů, které vyjadřují, jak se jim při práci daří.

Pobízí žáky, aby si řekli o pomoc nebo požádali o pomůcku, kterou potřebují. Ptá se jich, co potřebují, a očekává, že mu naznačí nebo sdělí odpověď, než jim dále pomůže s prací.

Stanovuje žákům individuálně délku vyučovacích bloků (za využití systému Pomodoro nebo přesýpacích hodin), kdy vědí, že mají pracovat a na práci se pokud možno plně soustředit.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák požádá učitele nebo asistenta, když potřebuje pomůcku, vysvětlení nebo pomoc při práci.
  • Dokáže se sám připravit na výuku (např. vyndat pomůcky, otevřít sešit).
  • Dá najevo slovem, gestem nebo za užití piktogramů, zda bylo učení těžké, líbilo se mu nebo měl z práce radost.
  • Pracuje na úkolu bez přerušování po stanovenou dobu.
  • Dokáže se vrátit k práci a dokončit ji, i když potřebuje drobnou pomoc nebo potřeboval přestávku na odpočinek.
  • Zkouší využít doporučené postupy práce, pokud se jeho způsob neosvědčil.

Vazby na další očekávané výsledky učení

Předcházející

Klíčové kompetence