Číst jednoduchý krátký text.

JJA-CAP-001-110-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení směřuje k rozvoji čtenářských dovedností. Žák si uvědomuje, že může číst různé časopisy, noviny či obrázkové knihy, což napomáhá k vyhranění zájmu o konkrétní činnosti. Učí se rozumět jednoduchým návodům doplněným obrázky a orientovat se ve významu přečteného textu. Pomocí návodných otázek si osvojuje dovednost porozumění čtenému.

Příklady aktivit:

Žák dostane obrázkový návod s krátkým textem a podle návodu vyrábí jednoduchý předmět. Učitel klade otázky typu: „Co uděláme jako první?“ nebo „Který krok je poslední?“.

Žák pracuje s několika krátkými jednoduchými návody (např. na výrobu papírové lodě, přípravu obloženého chleba) a podle ilustrací a textu určuje správné pořadí kroků, případně označuje, který krok do postupu nepatří.

Učivo:

Práce s textem:

  • prohlubování čtenářských dovedností
  • obrázkové knihy
  • čtení novin a časopisů
  • čtení návodů s obrázky k použití výrobků a činnostem
  • procesní schémata

Vazby na další očekávané výsledky učení