Číst jednoduchý krátký text.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje k rozvoji čtenářských dovedností. Žák si uvědomuje, že může číst různé časopisy, noviny či obrázkové knihy, což napomáhá k vyhranění zájmu o konkrétní činnosti. Učí se rozumět jednoduchým návodům doplněným obrázky a orientovat se ve významu přečteného textu. Pomocí návodných otázek si osvojuje dovednost porozumění čtenému.
Příklady aktivit:
Žák dostane obrázkový návod s krátkým textem a podle návodu vyrábí jednoduchý předmět. Učitel klade otázky typu: „Co uděláme jako první?“ nebo „Který krok je poslední?“.
Žák pracuje s několika krátkými jednoduchými návody (např. na výrobu papírové lodě, přípravu obloženého chleba) a podle ilustrací a textu určuje správné pořadí kroků, případně označuje, který krok do postupu nepatří.
Učivo:
Práce s textem:
- prohlubování čtenářských dovedností
- obrázkové knihy
- čtení novin a časopisů
- čtení návodů s obrázky k použití výrobků a činnostem
- procesní schémata