Číst a opisovat jednoduché texty.
ZGC-ZGA-000-110-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel předkládá žákovi texty v typu písma, které žák zvládá (tiskací × psací). Náročnost textů odpovídá úrovni žákových čtenářských schopností. Důraz je kladen na slova, slovní spojení a texty, u nichž se předpokládá, že budou součástí každodenního života žáka.
Současně učitel zařazuje přiměřeně náročné texty krásné literatury (např. komiksy, edice První čtení). Učitel podporuje žáka ve čtení krásné literatury jako vhodné aktivity související s trávením volného času.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák zvládá opsat, případně samostatně napsat jednoduchý text alespoň jedním typem písma, zpravidla písmeny velké tiskací abecedy.
- Umí se podepsat, ideálně psacím písmem.
- Čte jednoduché texty v dětských časopisech (např. Mateřídouška), komiksy s pravidelným řazením jednotlivých sekvencí (např. Čtyřlístek, Rychlé šípy) a knihy s velkým podílem ilustrací a minimem textu (např. edice První čtení).
Vazby na další očekávané výsledky učení
Předcházející