Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Čtenářská a pisatelská

Čtenářská a pisatelská gramotnost tvoří základní předpoklad pro rozvoj všech klíčových kompetencí. Umožňuje žákovi rozvíjet myšlení i emoční prožívání.
Čtenářská a pisatelská gramotnost je souborem mnoha dovedností, které se vzájemně doplňují a provázejí. Primárním cílem této gramotnosti je osvojit si základy techniky čtení a psaní. Nejedná se však pouze o technické osvojení těchto dovedností. Důraz je kladen především na rozvoj těchto dovedností z hlediska funkčního, estetického i prožitkového využití v tzv. celoživotní perspektivě.
Čtenářská a pisatelská gramotnost pokládá základy vlastního čtení a probouzí zájem o podobu psaného jazyka. Navozuje u žáka zájem o knihu, buduje vytváření prožitku, pomocí obrázků probouzí zájem o děj, vytváří dovednost sdílení zážitku.
Čtenářská a pisatelská gramotnost je dále dělena na dvě složky: Budování porozumění v četbě a v procesu psaní a Vztah ke čtení a čtenářství, psaní a pisatelství.