Rozšiřovat si pasivní i aktivní slovní zásobu.

ZGC-ZGC-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel předkládá žákovi novou slovní zásobu v obrazové (fotografie, obrázky, piktogramy), písemné i ústní podobě. Prostřednictvím opakování, přiřazování, třídění a vysvětlování ověřuje, zda žák pojmy aktivně i pasivně zapojuje do své slovní zásoby. Postupně se zaměřuje na žákovu reprodukci a tvorbu slovních spojení, vět i jednoduchých příběhů, které prokazují porozumění významu pojmů.

Učitel volí slovní zásobu postupně – od konkrétních k abstraktním pojmům a od výrazů, které žák již používá nebo by měl používat ve své běžné komunikaci, především při vyjadřování svých potřeb a pocitů. Zvláštní důraz učitel klade na pochopení pojmů souvisejících s kooperací mezi žáky a učitelem ve třídě (např. pojmy související s pravidly chování ve třídě).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák určuje pojmy znázorněné v obrazové či písemné podobě na základě slovního diktátu.
  • Přiřazuje obrazovou podobu pojmu k jeho psané formě.
  • Pojmenovává obrázky.
  • Čte předložená slova.
  • Spojuje pojmy s aktivitou.
  • Skládá pojmy do slovních spojení, vět, jednoduchých příběhů.
  • Dokáže spojit konkrétní projev chování s pravidlem třídy a popsat, zda či jak došlo k jeho naplnění či porušení.

Vazby na další očekávané výsledky učení