Vyjádřit vhodným způsobem své prožívání v běžných i náročných situacích.

CPA-OSV-001-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k vyjádření vlastních potřeb, přání a pocitů adekvátním způsobem za použití piktogramů, obrázků či jednoduchých slovních vyjádření. Vede žáka k přijetí pomoci od druhé osoby v běžné situaci, v zátěžové nebo nové, neznámé situaci.

Příklady aktivit:

Žák popisuje své pocity výběrem smajlíků, karet se základními emocemi nebo pomocí piktogramů.

Žák přijímá pomoc od druhé osoby a pomocí piktogramů nebo dohodnutého signálu vyjadřuje své potřeby bez projevů nevhodného chování.

Žák má před sebou sadu karet s různými smajlíky a piktogramy emocí (radost, smutek, strach, zlost). Učitel zadá otázku „Jak se dnes cítíš?“. Žák si vybere kartu, která nejlépe vystihuje jeho aktuální pocit, a ukáže ji. Pokud žák potřebuje pomoc, použije dohodnutý piktogram nebo signál (např. zvednutí kartičky s obrázkem „pomoc“) a tím sdělí, že něco potřebuje, aniž by projevil nevhodné chování.

Učivo:

  • Chování v běžné a zátěžové situaci
  • Přijetí pomoci od druhé osoby
  • Vyjádření potřeb, přání a pocitů adekvátním způsobem

Vazby na další očekávané výsledky učení