Komunikovat vhodně v běžných situacích.

JJA-REV-001-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede k zapojení žáka do společnosti. Prostřednictvím vhodné verbální či neverbální komunikace je žák schopen dorozumět se ve společnosti. V případě potřeby využívá alternativní způsoby komunikace. Zároveň se učí naslouchat komunikačnímu partnerovi a vnímat jeho sdělení.

Příklady aktivit:

Žák umí požádat o pomoc nebo o informaci, dokáže zvolit vhodnou formu komunikace. V případě potřeby používá neverbální komunikaci – obrázky, piktogramy apod. Nácvik této dovednosti probíhá při všech školních i mimoškolních aktivitách.

Žák si z kartiček s obrázky běžných věcí (pití, pastelka, bunda) vybere tu, kterou potřebuje, a naučí se o ni požádat – buď slovně, ukázáním na obrázek, nebo gestem. Učitel či spolužák reaguje předáním věci a jednoduchou odpovědí. Aktivita se opakuje v různých situacích během dne.

Učivo:

  • Augmentativní a alternativní komunikace

Vazby na další očekávané výsledky učení