Komunikovat vhodně v běžných situacích.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede k zapojení žáka do společnosti. Prostřednictvím vhodné verbální či neverbální komunikace je žák schopen dorozumět se ve společnosti. V případě potřeby využívá alternativní způsoby komunikace. Zároveň se učí naslouchat komunikačnímu partnerovi a vnímat jeho sdělení.
Příklady aktivit:
Žák umí požádat o pomoc nebo o informaci, dokáže zvolit vhodnou formu komunikace. V případě potřeby používá neverbální komunikaci – obrázky, piktogramy apod. Nácvik této dovednosti probíhá při všech školních i mimoškolních aktivitách.
Žák si z kartiček s obrázky běžných věcí (pití, pastelka, bunda) vybere tu, kterou potřebuje, a naučí se o ni požádat – buď slovně, ukázáním na obrázek, nebo gestem. Učitel či spolužák reaguje předáním věci a jednoduchou odpovědí. Aktivita se opakuje v různých situacích během dne.
Učivo:
- Augmentativní a alternativní komunikace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CPA-OSV-001-106-001 Vyjádřit vhodným způsobem své prožívání v běžných i náročných situacích.
- CSA-CJS-001-106-002 Popsat cestu do školy.
- INA-INF-003-106-002 Podílet se na popisu konkrétní situace, kterou opakovaně zažívá.
- JJA-REV-001-106-001 Komunikovat v běžných situacích.
- JJA-REV-001-106-002 Zvládat jednoduché formy společenského styku verbálně či neverbálně – pozdrav, prosba, poděkování.
- JJA-REV-001-106-007 Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání, poznávání, spolupráce, důvěry.