Rozšiřovat slovní zásobu, snažit se o zřetelnou a srozumitelnou výslovnost.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede k funkční komunikaci. Žák si postupně rozšiřuje slovní zásobu a rozvíjí fonematický sluch. Snaží se o srozumitelnost vlastního projevu – dbá na správné dýchání, výslovnost, intonaci a melodii mluveného projevu.
Příklady aktivit:
Žák navazuje na svou dovednost používat komunikaci v běžných situacích. Rozšiřuje si aktivní i pasivní slovní zásobu. K nácviku slouží různé didaktické hry.
Příklad: Hádanka na slova – „Je to zelené a skáče to. Co to je?“ (žába)
Žák má na výběr obrázky či slova (pokud je umí přečíst). Dále může obrázky pojmenovávat, ukazovat (forma neverbální komunikace) nebo hledat slova určitého tematického okruhu.
Příklad: „Kdo žije v lese? Co jezdí po silnici? Co roste na poli?“
Učivo:
- Rozšiřování slovní zásoby
- Edukace a reedukace řeči
- Rozvoj fonematického sluchu
Základy techniky mluveného projevu:
- Správné dýchání
- Výslovnost
- Intonace
- Rytmizace
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CSA-CJS-002-106-001 Poznat nebo pojmenovat nejběžnější předměty a pracovní činnosti ze svého okolí.
- CSA-CJS-004-106-001 Rozpoznat a pojmenovat nejběžnější volně žijící i domácí zvířata.
- INA-INF-003-106-002 Podílet se na popisu konkrétní situace, kterou opakovaně zažívá.
- JJA-REV-001-106-002 Zvládat jednoduché formy společenského styku verbálně či neverbálně – pozdrav, prosba, poděkování.
- JJA-REV-001-106-003 Popsat osoby, předměty podle reálu nebo vyobrazení za pomoci doprovodných otázek.