Rozšiřovat slovní zásobu, snažit se o zřetelnou a srozumitelnou výslovnost.

JJA-REV-001-110-008

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede k funkční komunikaci. Žák si postupně rozšiřuje slovní zásobu a rozvíjí fonematický sluch. Snaží se o srozumitelnost vlastního projevu – dbá na správné dýchání, výslovnost, intonaci a melodii mluveného projevu.

Příklady aktivit:

Žák navazuje na svou dovednost používat komunikaci v běžných situacích. Rozšiřuje si aktivní i pasivní slovní zásobu. K nácviku slouží různé didaktické hry.

Příklad: Hádanka na slova – „Je to zelené a skáče to. Co to je?“ (žába)
Žák má na výběr obrázky či slova (pokud je umí přečíst). Dále může obrázky pojmenovávat, ukazovat (forma neverbální komunikace) nebo hledat slova určitého tematického okruhu.

Příklad: „Kdo žije v lese? Co jezdí po silnici? Co roste na poli?“

Učivo:

  • Rozšiřování slovní zásoby
  • Edukace a reedukace řeči
  • Rozvoj fonematického sluchu

Základy techniky mluveného projevu:

  • Správné dýchání
  • Výslovnost
  • Intonace
  • Rytmizace

Vazby na další očekávané výsledky učení