Popsat děje, jevy a osoby na obrázcích.

JJA-REV-001-110-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení prohlubuje dovednost popisovat reálně vnímané okolí. Žák si rozšiřuje slovní zásobu, učí se rozlišovat podstatné od nepodstatného. Upevňuje si zkušenost s popisem skutečné věci nebo osoby. Pomocí osnovy a návodných otázek sdílí to, co vidí kolem sebe.

Příklady aktivit:

Žák rozlišuje podstatné od nepodstatného, odděluje celek a detail. Vychází ze svých zkušeností, učí se správné struktuře popisu. Zároveň se učí zobecňovat (co mají společné) a respektovat individualitu (co mají odlišné).

Žák dostane obrázek nebo předmět (např. květinu, zvíře nebo hračku). Nejprve popíše celek (např. „To je květina.“), potom si společně s učitelem nebo spolužáky všímá detailů (barva, počet lístků, velikost). Pak hledá, co mají podobné ostatní obrázky nebo předměty (např. všechny květiny mají lístky), a naopak co je odlišuje (různé barvy, tvary). Nakonec se snaží vytvořit jednoduchý popis podle naučené osnovy.

Učivo:

Popis známé pohádkové postavy - základní znaky (vzhled, charakteristické rysy)

Popis své osoby (vzhled, zájmy)

Popis spolužáka (vzhled, zájmy)

Podle schémat a návodných otázek

  • popis jednoduché činnosti
  • popis jednoduchého děje
  • popis jednoduchého jevu

Vazby na další očekávané výsledky učení