Rozšiřovat pasivní i aktivní slovní zásobu pomocí účelné práce s obrázkovým materiálem a knihou.

JJA-REV-001-106-008

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k rozvoji pasivní i aktivní slovní zásoby, podporuje zájem žáka o obrazový materiál a knihu. Žák se postupně učí dovednostem, které jsou potřebné k aktivnímu čtení či prohlížení obrázků. Obrázky dokáže systematicky třídit, řadit podle posloupnosti děje či vyhledávat podle návodných otázek. 

Příklady aktivit:

Žák si vybírá svou oblíbenou knihu nebo obrázkový materiál.

Žák třídí obrázky podle různých kritérií (např. postava, prostředí, roční období, emoce).

Žák odpovídá na jednoduché otázky učitele, například:

„Patří tento obrázek k příběhu?“
„Je na obrázku hlavní postava?“
„Děje se to v létě, nebo v zimě?“

Žák vyhledává obrázky podle pokynů učitele, například:

„Který obrázek ukazuje, co se stalo Janičce?“

Žák řadí obrázky podle posloupnosti děje (začátek – prostředek – konec).

Učivo:

  • Třídění obrázků
  • Přiřazování obrázků
  • Vyhledávání obrázků
  • Sociální čtení
  • Návštěva knihovny
  • Hra s mluvidly
  • Obohacování slovní zásoby a nácvik nových slov
  • Rytmizace slov
  • Rozvoj fonematického sluchu

Vazby na další očekávané výsledky učení