Osvojovat si stereotypy učení.

KUA-KKF-000-106-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE: 

Učitel zavádí pevný režim při výuce (stejný začátek hodiny, čas na přestávky), včetně krátkých rituálů, které danou část výuky vždy stejně započnou nebo zakončí.

Používá 2D symboly pro jednotlivé kroky úkonu, jejichž postup se žáky fixuje.

Pravidelně se žáky opakuje již naučené, vždy za dodržení stále stejného postupu.

Při učení používá se žáky jednoduché pohybové sestavy nebo cvičení, která pomáhají fixovat postup (např. při usednutí do lavice, při úchopu psacího náčiní).

Kombinuje zrakové, sluchové a pohybové podněty (např. spojování slov s obrázky, rytmické opakování, manipulace s předměty).

Žáky vede k uspořádání pracovního prostoru a pomůcek vždy stejným způsobem, který je přehledný a jednoduchý pro další práci.

Při práci žáky pobízí k užívání stále stejných frází pro označení obdobných jevů v různých situacích (např. ucelený kognitivní program Grunnlaget – Model pojmového učení).

Podporuje samostatnost žáků při učení a využívá individuálně zvolené motivační prostředky (oceňuje, poskytuje přijatelné odměny) za samostatnou práci.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák pracuje podle vizuálního nebo slovního návodu.
  • Opakuje naučené postupy při podobných úkolech.
  • Dokáže začít a dokončit úkol, pokud je strukturovaný podle naučeného vzoru, a v těchto situacích pracuje samostatně.
  • Uspořádá si pracovní plochu podle naučeného vzoru (např. seřadí učební pomůcky).
  • Reaguje na osvojené vizuální, verbální nebo pohybové pokyny, které vybízejí k zahájení učební činnosti, a pracuje tak pod vedením jakékoli dospělé osoby.
  • Používá některé naučené vzory učení i v nových situacích nebo v jiných vyučovacích předmětech či prostředích (např. při volnočasových aktivitách).

Vazby na další očekávané výsledky učení