Tvořit skupiny o daném počtu prvků a porovnávat jejich množství.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí dovednost žáka tvořit skupiny předmětů, včetně skupin podle daného počtu prvků. Směřuje tak k základnímu množstevnímu porovnávání na základě počtu prvků ve skupině. Práce se skupinami předmětů napomáhá osvojování číselné řady a vnímání rozdílu mezi velikostí a počtem.
Přístupy aktivit:
Žák třídí předměty do skupin podle počtu, například vytvoří skupinu se 2 kuličkami, skupinu se 4 kamínky a skupinu se 6 korálky.
Žák porovnává, která skupina má více nebo méně prvků, a pojmenovává rozdíly.
Žák pracuje s různými typy předmětů, například s ovocem, hračkami nebo školními pomůckami, aby lépe pochopil vztah mezi počtem a velikostí.
Žák postupně vytváří číselnou řadu z uspořádaných skupin (např. skupiny s 1, 2, 3, 4 a 5 předměty).
Učivo:
Třídění předmětů podle daných kritérií
- Podle velikosti
- Podle barvy
- Podle tvaru