Řadit předměty zleva doprava podle jednoduchých kritérií.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednost prohlížet si v knize nebo na listu papíru obrázky, které na sebe navazují zleva doprava. Rozvíjí schopnost orientace a činnosti související s uspořádáním předmětů, čímž navazuje na manipulační dovednosti.
Příklady aktivit:
Žák řadí předměty v prostoru zleva doprava podle různých kritérií, například barvy, tvaru, velikosti nebo druhu.
Žáci tvoří skupiny podle určitých znaků, například dívky, chlapci, naše třída a vedlejší třída.
Žák nalepuje nebo řadí plošné tvary či obrázky do řádku zleva doprava.
Žák používá individuální vizuální pomůcky pro rozlišení levé a pravé ruky či strany těla, například hodinky, náramek, obrázek, suchý zip na oblečení nebo jiné běžné vizuální značení.
Učivo:
- Řazení předmětů zleva doprava