Používat matematické symboly +, –, = při numeraci v oboru do 10.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede k používání matematických symbolů +, −, = při numeraci v oboru do 10. Rozvíjí u žáka porozumění významu jednotlivých symbolů a dovednost zapisovat jednoduché matematické operace.
Příklady aktivit:
Žák používá kartičky se znaky +, −, = a zároveň pojmy „sčítám / dohromady“, „odčítám / pryč“, „rovná se / je“. Spojuje správné znaky s odpovídajícími pojmy a tvoří jednoduché věty či příklady.
Žák při výpočtech na kalkulačce aktivně využívá znaky +, − a =, zadává příklady a kontroluje výsledky.
Žák doplňuje znaky +, − nebo = do připravených příkladů na určené místo, čímž dokončuje zápis matematických operací.
Žák na konkrétních předmětech podle předvedeného modelu rozlišuje, kdy použít znak + (přidávání) a kdy − (ubírání). Například přidává nebo ubírá kostky a správně přiřazuje odpovídající matematický symbol.
Učivo:
Matematické symboly:
> (větší než)
< (menší než)
+ (sčítání)
- (odčítání)
= (rovná se)