Používat matematické symboly +, –, = při numeraci v oboru do 10.

MAA-MAT-002-106-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede k používání matematických symbolů +, −, = při numeraci v oboru do 10. Rozvíjí u žáka porozumění významu jednotlivých symbolů a dovednost zapisovat jednoduché matematické operace.

Příklady aktivit:

Žák používá kartičky se znaky +, −, = a zároveň pojmy „sčítám / dohromady“, „odčítám / pryč“, „rovná se / je“. Spojuje správné znaky s odpovídajícími pojmy a tvoří jednoduché věty či příklady.

Žák při výpočtech na kalkulačce aktivně využívá znaky +, − a =, zadává příklady a kontroluje výsledky.

Žák doplňuje znaky +, − nebo = do připravených příkladů na určené místo, čímž dokončuje zápis matematických operací.

Žák na konkrétních předmětech podle předvedeného modelu rozlišuje, kdy použít znak + (přidávání) a kdy − (ubírání). Například přidává nebo ubírá kostky a správně přiřazuje odpovídající matematický symbol.

Učivo:

Matematické symboly:

> (větší než)

< (menší než)

+ (sčítání)

- (odčítání)

= (rovná se)

Vazby na další očekávané výsledky učení