Numerovat po desítkách do 100 a po stovkách do 1000.

MAA-MAT-002-110-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení základní numerace po desítkách a stovkách a rozvoj numerické gramotnosti. Učitel volí takové postupy a aktivity, které pomáhají pochopit numeraci a zároveň upevňují porozumění velikosti čísel v souvislosti se zastoupením množství vybraných předmětů.

Příklady aktivit:

Žák pracuje s reálnými mincemi 10 Kč a bankovkami 100 Kč, které řadí za sebou nebo skládá na hromádku. Současně verbálně počítá a pojmenovává hodnoty (např. 10, 20, 30 nebo 100, 200, 300).

Žák pomocí svinovacího metru ukazuje jednotlivé desítky (např. 10 cm, 20 cm, 30 cm) a nahlas je pojmenovává, čímž upevňuje porozumění numeraci po desítkách.

Žák pracuje s počítadlem (sčítadlem) do 100, kde počítá desítky s fyzickou oporou v podobě jednotlivých řad nebo sloupců (např. posouvá korálky po řadě po desítkách) a zároveň numericky pojmenovává každou desítku.

Učivo:

  • Numerace po 10 do 100
  • Numerace po 100 do 1000

Vazby na další očekávané výsledky učení