Numerovat po desítkách do 100 a po stovkách do 1000.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení základní numerace po desítkách a stovkách a rozvoj numerické gramotnosti. Učitel volí takové postupy a aktivity, které pomáhají pochopit numeraci a zároveň upevňují porozumění velikosti čísel v souvislosti se zastoupením množství vybraných předmětů.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s reálnými mincemi 10 Kč a bankovkami 100 Kč, které řadí za sebou nebo skládá na hromádku. Současně verbálně počítá a pojmenovává hodnoty (např. 10, 20, 30 nebo 100, 200, 300).
Žák pomocí svinovacího metru ukazuje jednotlivé desítky (např. 10 cm, 20 cm, 30 cm) a nahlas je pojmenovává, čímž upevňuje porozumění numeraci po desítkách.
Žák pracuje s počítadlem (sčítadlem) do 100, kde počítá desítky s fyzickou oporou v podobě jednotlivých řad nebo sloupců (např. posouvá korálky po řadě po desítkách) a zároveň numericky pojmenovává každou desítku.
Učivo:
- Numerace po 10 do 100
- Numerace po 100 do 1000
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- MAA-MAT-001-106-004 Řadit předměty zleva doprava podle jednoduchých kritérií.
- MAA-MAT-002-106-001 Číst, psát a porovnávat čísla v oboru do 10.
- MAA-MAT-002-106-006 Používat matematické symboly +, –, = při numeraci v oboru do 10.
- MAA-MAT-003-106-005 Doplňovat jednoduché tabulky posloupnosti čísel do 10.