Sestavit model podle jednoduché předlohy.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje k samostatné práci žáka, rozvoji haptiky a umožňuje zažít úspěch při zvládnutí zadání. Žák rozvíjí komunikační dovednosti – využívá možnost požádat učitele o dopomoc nebo radu. Pracuje podle reálné předlohy v grafické podobě, doplněné slovním vysvětlením. Při práci využívá jak díly ze stavebnic, tak běžné materiály, jako je papír, modelovací hmota, drobné kousky dřeva, drátky apod.
Příklady aktivit:
Žák vytvoří jednoduchý model domečku nebo květiny z různých materiálů a dílů.
Žák podle reálné předlohy vyrobí drobnou dekoraci, kterou umí popsat a vysvětlit jednoduše postup její tvorby.
Žák sestaví plošný tvar ze stavebnice podle vzoru nebo předlohy, přičemž rozvíjí jemnou motoriku a orientaci v prostoru.
Učivo:
- Stavebnice
- Plošné sestavování modelů
- Prostorové sestavování modelů
- Práce podle jednoduché předlohy
- Práce podle návodu