Provádět jednoduché montážní a demontážní úkony při práci se stavebnicemi a dalšími předměty.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení směřuje ke zlepšení motorických dovedností žáka a vnímání souvislostí mezi dílčími kroky. Práce se stavebnicemi a dalšími předměty složenými z několika dílů rozvíjí smyslové vnímání, rozlišování materiálů a podporuje vytrvalost. Hmatatelný výsledek při dokončení práce poskytuje žákovi pozitivní zpětnou vazbu (prvky wellbeingu).
Příklady aktivit:
Žák sestavuje obrazce z barevných dílů podle zvolené barvy.
Žák manipuluje s různými uzavíratelnými nádobkami – otevírá a zavírá víčka, sáčky či krabice.
Žák skládá díly stavebnice do určeného tvaru, například na sebe, do řady nebo do kruhu.
Žák spojuje a rozpojuje díly vybrané stavebnice a s dopomocí vytváří požadovaný tvar.
Učivo:
- Montáž jednoduchých předmětů
- Demontáž jednoduchých předmětů