Uplatňovat matematické znalosti při manipulaci s penězi v oboru do 10 Kč.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k poznávání českých mincí a rozlišování jejich hodnot v oboru do 10 Kč. Žák se učí znát hodnotu jednotlivých mincí a orientační ceny zboží při nakupování v modelových situacích nebo při nákupu základních potravin, které následně využije při přípravě jednoduchého pokrmu.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s věrnými modely mincí, které co nejvíce odpovídají skutečným penězům.
Žák si mince rovná a třídí podle hodnoty, zkouší určit celkovou hodnotu peněz ze dvou nebo tří mincí.
Žák může využít pro výpočet celkové hodnoty kalkulátor.
Žák si mince může ukládat do kasičky a šetřit je do určité částky. Aktivita může být propojena s kapesným, které žák doma dostává.
Učivo:
- Peníze (mince) v oboru do 10
- Seznámení s mincemi v oboru do 10 (1 Kč, 2 Kč, 5 Kč, 10 Kč)