Uplatňovat matematické znalosti při manipulaci s penězi v oboru do 10 Kč.

MAA-MAT-003-106-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k poznávání českých mincí a rozlišování jejich hodnot v oboru do 10 Kč. Žák se učí znát hodnotu jednotlivých mincí a orientační ceny zboží při nakupování v modelových situacích nebo při nákupu základních potravin, které následně využije při přípravě jednoduchého pokrmu.

Příklady aktivit:

Žák pracuje s věrnými modely mincí, které co nejvíce odpovídají skutečným penězům.

Žák si mince rovná a třídí podle hodnoty, zkouší určit celkovou hodnotu peněz ze dvou nebo tří mincí.

Žák může využít pro výpočet celkové hodnoty kalkulátor.

Žák si mince může ukládat do kasičky a šetřit je do určité částky. Aktivita může být propojena s kapesným, které žák doma dostává.

Učivo:

  • Peníze (mince) v oboru do 10
  • Seznámení s mincemi v oboru do 10 (1 Kč, 2 Kč, 5 Kč, 10 Kč)

Vazby na další očekávané výsledky učení