Zvládat početní úkony s penězi, porovnávat hodnotu, používat pojmy více, méně, stejně.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí schopnost provádět početní úkony s penězi a porovnávat jejich hodnotu s využitím pojmů více, méně a stejně. Žák si procvičuje sčítání hodnot mincí a bankovek do požadované ceny na příkladech a v modelových situacích při hře na obchod. Učí se rozpoznávat, co je dražší a co levnější. Rozlišuje hotovostní a bezhotovostní formu placení, je seznámen s principem bezhotovostního placení, kdy jsou peníze uloženy v bance, na účtu.
Příklady aktivit:
Žák modelově platí mincemi za jednu nebo dvě položky, přitom počítá jejich celkovou cenu.
Žák kontroluje, zda má u sebe dostatek mincí na zaplacení zboží.
Žák zkouší platit platební kartou na modelovém terminálu a sleduje průběh platby.
Žák porovnává cenu dvou položek a rozhoduje, kterou si může koupit vzhledem k dostupným penězům.
Učivo:
Početní úkoly a manipulace s penězi:
- mince
- bankovky
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- MAA-MAT-001-106-001 Orientovat se v pojmech všechno – nic, hodně – málo, malý – velký, dlouhý – krátký, stejně – více – méně, větší – menší.
- MAA-MAT-001-106-003 Tvořit skupiny o daném počtu prvků a porovnávat jejich množství.
- MAA-MAT-002-106-007 Využívat matematické dovednosti v praxi.
- MAA-MAT-003-106-003 Uplatňovat matematické znalosti při manipulaci s penězi v oboru do 10 Kč.