Zvládat početní úkony s penězi, porovnávat hodnotu, používat pojmy více, méně, stejně.

MAA-MAT-003-110-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí schopnost provádět početní úkony s penězi a porovnávat jejich hodnotu s využitím pojmů více, méně a stejně. Žák si procvičuje sčítání hodnot mincí a bankovek do požadované ceny na příkladech a v modelových situacích při hře na obchod. Učí se rozpoznávat, co je dražší a co levnější. Rozlišuje hotovostní a bezhotovostní formu placení, je seznámen s principem bezhotovostního placení, kdy jsou peníze uloženy v bance, na účtu.

Příklady aktivit:

Žák modelově platí mincemi za jednu nebo dvě položky, přitom počítá jejich celkovou cenu.

Žák kontroluje, zda má u sebe dostatek mincí na zaplacení zboží.

Žák zkouší platit platební kartou na modelovém terminálu a sleduje průběh platby.

Žák porovnává cenu dvou položek a rozhoduje, kterou si může koupit vzhledem k dostupným penězům.

Učivo:

Početní úkoly a manipulace s penězi:

  • mince
  • bankovky

Vazby na další očekávané výsledky učení