Rozpoznat základní povolání, se kterými se setkává v běžném životě.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení přispívá k rozpoznání základních běžných povolání a k orientaci v profesní přípravě s cílem budoucího uplatnění na trhu práce.
Příklady aktivit:
Žák rozpoznává běžná povolání podle základních charakteristických prvků, například učitel, lékař, prodavač, zedník, policista.
Žák pomocí obrázků, piktogramů nebo jednoduchých popisů identifikuje, co jednotlivá povolání znamenají a jaké činnosti k nim patří.
Žák zjišťuje, v čem by mohl být uplatnitelný na trhu práce, a to prostřednictvím rozhovorů, dotazníků nebo diskusí vedených pedagogem.
Žák reflektuje své předpoklady a zájmy, rozpoznává, co ho baví a co by chtěl v budoucnu dělat, například pomocí jednoduchých aktivit, jako jsou hry na povolání nebo sestavování vlastního pracovního profilu.
Učivo:
- Nejběžnější povolání
- Nejběžnější pracovní činnosti
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAS-CAS-002-110-001 Rozlišit postavení a role rodinných příslušníků.
- CAS-CAS-002-110-006 Umět požádat o pomoc při reklamaci nevhodně zakoupeného zboží nebo služby.
- CAS-CAS-004-110-001 Dokázat v případě potřeby požádat o radu při vyřizování svých osobních záležitostí.
- CAS-CAS-004-110-002 Využít v případě potřeby služby pomáhajících organizací.
- CPA-OSV-001-110-004 Vyhledat pomoc v zátěžové situaci.
- CPA-OSV-001-110-006 Osvojit si základní dovednosti pro smysluplné trávení volného času.