Rozlišovat děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti.

CSA-CJS-003-106-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k porozumění a rozlišování časových období. Žák se učí rozlišovat minulost, přítomnost a budoucnost. Tento výstup napomáhá orientaci na časové ose.

Příklady aktivit:

Žák získává prostřednictvím didaktických materiálů představu o minulosti a budoucnosti. Společně porovnává přítomné děje, které jsou pro něj konkrétní, s minulými a budoucími událostmi (např. způsob bydlení, krajina, oblast, ve které žije, nebo způsob života). 

Žák při realizaci těchto aktivit odpovídá na otázky „Jak bydlím teď?“, „Jak vypadá naše škola?“, „Čím jezdíme do školy?“. Žák pracuje s fotografiemi současného bydlení, třídy, města, dopravních prostředků, které srovnává s fotografiemi či obrázky z minulosti. 

Učivo:

  • Naše země v dávných dobách
  • Způsob života v minulosti, přítomnosti a budoucnosti

Vazby na další očekávané výsledky učení