Rozlišovat pojmy rok, měsíc, den.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení významně přispívá ke správnému používání základních časových jednotek, s nimiž se žák setkává v každodenním životě. Díky tomu se rozvíjí jeho schopnost tyto pojmy rozlišovat, lépe se orientovat v čase a využívat tyto dovednosti při školní výuce i v osobním životě.
Příklady aktivit:
Žák každý den vyplňuje kalendářní tabuli ve třídě – přiřazuje kartičky se dnem v týdnu, datem, měsícem, ročním obdobím a rokem. Pomáhá tak udržovat aktuální záznamy a procvičuje si časové pojmy.
Žák vyhledává a aktualizuje informace ve zřízeném časovém koutku ve třídě (např. otáčí magnetické kartičky se jmény dnů nebo měsíců).
Žák při ranním komunitním kruhu odpovídá na otázky typu: „Jaký je dnes den?“, „Jaký je měsíc?“, „Jaké je roční období?“ a zároveň může ukazovat odpovědi na nástěnce nebo kalendáři.
Žák se aktivně podílí na tvorbě sezonního kalendáře (např. výtvarně ztvárňuje období – jaro, léto, podzim, zima – a doplňuje typické znaky počasí, oblečení či činností).
Učivo:
- Orientace v prostoru a v čase