Rozlišovat pojmy rok, měsíc, den.

MAA-MAT-003-106-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení významně přispívá ke správnému používání základních časových jednotek, s nimiž se žák setkává v každodenním životě. Díky tomu se rozvíjí jeho schopnost tyto pojmy rozlišovat, lépe se orientovat v čase a využívat tyto dovednosti při školní výuce i v osobním životě.

Příklady aktivit:

Žák každý den vyplňuje kalendářní tabuli ve třídě – přiřazuje kartičky se dnem v týdnu, datem, měsícem, ročním obdobím a rokem. Pomáhá tak udržovat aktuální záznamy a procvičuje si časové pojmy.

Žák vyhledává a aktualizuje informace ve zřízeném časovém koutku ve třídě (např. otáčí magnetické kartičky se jmény dnů nebo měsíců).

Žák při ranním komunitním kruhu odpovídá na otázky typu: „Jaký je dnes den?“, „Jaký je měsíc?“, „Jaké je roční období?“ a zároveň může ukazovat odpovědi na nástěnce nebo kalendáři.

Žák se aktivně podílí na tvorbě sezonního kalendáře (např. výtvarně ztvárňuje období – jaro, léto, podzim, zima – a doplňuje typické znaky počasí, oblečení či činností).

Učivo:

  • Orientace v prostoru a v čase

Vazby na další očekávané výsledky učení