Určit čas s přesností na celé hodiny v oboru do 12 hodin v analogovém a digitálním formátu.

MAA-MAT-003-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na znalost časového pojmu den a dále ho rozvíjí dělením na hodinové intervaly. Žák si prohlubuje schopnost orientovat se v čase pomocí denního rozvrhu, který vychází z pravidelných aktivit označitelných konkrétním časem – například ranní vstávání, začátek vyučování, svačina, oběd, odchod ze školy, odpolední aktivity či příprava ke spánku.

Příklady aktivit:

Žák pracuje s časovými pojmy pomocí fotografií nebo obrázků, které znázorňují běžné denní činnosti: ráno – snídaně, dopoledne – výuka ve škole, poledne – oběd, odpoledne – školní družina nebo hra doma, večer – hygiena, noc – spaní. Obrázky přiřazuje k jednotlivým částem dne a vytváří z nich časovou osu dne.

Žák se v pravidelných časových intervalech učí číst celé hodiny na ručičkových i digitálních hodinách, které jsou ve třídě k dispozici. Čas se určuje vždy při určité aktivitě – např. začátek vyučování, svačina, oběd nebo konec výuky. Aktivita je doprovázena ukázkou konkrétního času, žák může čas zapisovat, znázorňovat na hodinách nebo doplňovat do připraveného denního plánu.

Učivo:

Orientace v čase s přesností na celé hodiny v oboru do 12 hodin:

  • v analogovém formátu
  • v digitálním formátu

Vazby na další očekávané výsledky učení