Orientovat se v čase, určit čas s přesností na půlhodiny v analogovém a digitálním formátu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení upevňuje schopnost žáka orientovat se v čase během dne a určit čas s přesností na půlhodiny v analogovém i digitálním formátu. Žák si osvojuje schopnost určování času pomocí nástěnných nebo náramkových hodin a používá minutku nebo vhodnou mobilní aplikaci k odpočtu času. Učitel volí vhodné motivační aktivity, aby žák vnímal propojení času se svými denními aktivitami a současně se učil, jak čas efektivně využívat pro práci, odpočinek, sportovní aktivity, relaxaci, spánek či práci s počítačem.
Příklady aktivit:
Žák přiřazuje fotografie k časovým pojmům, například ráno – snídaně, dopoledne – výuka ve škole, poledne – oběd, odpoledne – školní družina nebo hra doma, večer – hygiena, noc – spaní.
Žák ve třídě pracuje s nástěnnými nebo náramkovými hodinami (analogovými i digitálními) a v pravidelných časových úsecích zkouší určit a přečíst celé a půlhodinové časy.
Žák říká, co v daný čas obvykle dělá, aby bylo propojení času s aktivitami co nejsrozumitelnější.
Učivo:
- Orientace v čase s přesností na půlhodiny
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CSA-CJS-003-106-001 Orientovat se v čase a pojmenovat rozvržení svých denních činností.
- CSA-CJS-003-106-002 Rozpoznat dny v týdnu, případně měsíce, a rozlišovat roční období.
- CSA-CJS-003-106-003 Rozlišovat děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti.
- INA-INF-001-106-001 Obsluhovat vybraná digitální zařízení na úrovni zapnutí, vypnutí a jednoduchého pohybu v uživatelském prostředí.
- MAA-MAT-002-106-007 Využívat matematické dovednosti v praxi.
- MAA-MAT-003-106-001 Rozlišovat pojmy rok, měsíc, den.
- MAA-MAT-003-106-002 Určit čas s přesností na celé hodiny v oboru do 12 hodin v analogovém a digitálním formátu.