Orientovat se v čase, určit čas s přesností na půlhodiny v analogovém a digitálním formátu.

MAA-MAT-003-110-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení upevňuje schopnost žáka orientovat se v čase během dne a určit čas s přesností na půlhodiny v analogovém i digitálním formátu. Žák si osvojuje schopnost určování času pomocí nástěnných nebo náramkových hodin a používá minutku nebo vhodnou mobilní aplikaci k odpočtu času. Učitel volí vhodné motivační aktivity, aby žák vnímal propojení času se svými denními aktivitami a současně se učil, jak čas efektivně využívat pro práci, odpočinek, sportovní aktivity, relaxaci, spánek či práci s počítačem.

Příklady aktivit:

Žák přiřazuje fotografie k časovým pojmům, například ráno – snídaně, dopoledne – výuka ve škole, poledne – oběd, odpoledne – školní družina nebo hra doma, večer – hygiena, noc – spaní.

Žák ve třídě pracuje s nástěnnými nebo náramkovými hodinami (analogovými i digitálními) a v pravidelných časových úsecích zkouší určit a přečíst celé a půlhodinové časy.

Žák říká, co v daný čas obvykle dělá, aby bylo propojení času s aktivitami co nejsrozumitelnější.

Učivo:

  • Orientace v čase s přesností na půlhodiny

Vazby na další očekávané výsledky učení