Rozpoznat dny v týdnu, případně měsíce, a rozlišovat roční období.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení dovedností v oblasti určování času, které jsou klíčové pro každodenní život žáka. Napomáhá k rozvoji schopností určovat dny v týdnu, měsíce, roky a roční období. Učitel využívá konkrétní praktické činnosti, na jejichž základě žák získává schopnosti aplikovat tyto poznatky v běžném životě.
Příklady aktivit:
Žák pravidelně sleduje stav počasí, zaznamenává počasí do vlastního kalendáře prostřednictvím každodenní struktury a rutiny, opakováním dnů v týdnu a měsíců v roce.
Žák propojuje své vlastní zkušenosti s obrázky a fotografiemi a prakticky vnímá charakteristické znaky jednotlivých ročních období.
Žák během procházek vnímá aktuální počasí a roční období.
Žák upevňuje své vědomosti soustavnou, opakující se činností v denním režimu.
Žák vytváří vlastní kalendář s časovými údaji.
Učivo:
- Orientace v čase, určování času
- Roční období
- Den, týden, měsíc, rok
- Kalendář
Vazby na další očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- CAP-CAP-001-110-005 Pozorovat a rozpoznat střídání dne a noci, ročních období.
- CAP-CAP-003-110-001 Popsat dění v přírodě během ročních období na základě vlastního pozorování.
- CPA-CSP-005-110-002 Provádět pozorování přírody a rozlišit roční období podle typických znaků.
- MAA-MAT-003-110-001 Orientovat se v čase, určit čas s přesností na půlhodiny v analogovém a digitálním formátu.