Rozpoznat dny v týdnu, případně měsíce, a rozlišovat roční období.

CSA-CJS-003-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení dovedností v oblasti určování času, které jsou klíčové pro každodenní život žáka. Napomáhá k rozvoji schopností určovat dny v týdnu, měsíce, roky a roční období. Učitel využívá konkrétní praktické činnosti, na jejichž základě žák získává schopnosti aplikovat tyto poznatky v běžném životě.

Příklady aktivit:

Žák pravidelně sleduje stav počasí, zaznamenává počasí do vlastního kalendáře prostřednictvím každodenní struktury a rutiny, opakováním dnů v týdnu a měsíců v roce.

Žák propojuje své vlastní zkušenosti s obrázky a fotografiemi a prakticky vnímá charakteristické znaky jednotlivých ročních období.

Žák během procházek vnímá aktuální počasí a roční období.

Žák upevňuje své vědomosti soustavnou, opakující se činností v denním režimu.

Žák vytváří vlastní kalendář s časovými údaji.

Učivo:

  • Orientace v čase, určování času
  • Roční období
  • Den, týden, měsíc, rok
  • Kalendář

Vazby na další očekávané výsledky učení