Popisovat na základě pozorování rozmanitost přírody.

CSA-CJS-004-106-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na prohloubení znalostí o přírodě v jednotlivých ročních obdobích. Cílem výstupu je vést žáka k uvědomění si změn v přírodě během roku. Žák získává vědomosti o střídání ročních období na základě charakteristických znaků a vlastního pozorování přírody. Podle obrázků dokáže pojmenovat jednotlivé přírodní děje. Seznamuje se s prací na zahradě, na poli a v sadu v jednotlivých ročních obdobích, se sklizní ovoce, zeleniny a zemědělských plodin.

Příklady aktivit:

Žák se seznamuje s ročními obdobími prostřednictvím her „Cesta ročními obdobími“, „Na zahradníka“ nebo „Na farmáře“.

Žák se zapojuje do hudebně-pohybové hry „Roční období v pohybu“, při které napodobuje činnosti (např. v zimě se třesu zimou nebo dělání sněhové koule, naopak v létě plavu v bazénu nebo sklízím letní ovoce).

Učivo:

  • Změny v přírodě během ročních období
  • Znaky ročních období
  • Stromy – ovocné, okrasné, listnaté, jehličnaté
  • Keře
  • Ovoce a zelenina
  • Sezonní práce na zahradě a na poli
  • Les

Vazby na další očekávané výsledky učení

Následující

Vzdělávací oblasti